Javascript är avstängt eller blockerat i din webbläsare. Detta kan leda till att vissa delar av vår webbplats inte fungerar som de ska. Sätt på javascript för optimal funktionalitet och utseende.

Webbläsaren som du använder stöds inte av denna webbplats. Alla versioner av Internet Explorer stöds inte längre, av oss eller Microsoft (läs mer här: * https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/windows/end-of-ie-support).

Var god och använd en modern webbläsare för att ta del av denna webbplats, som t.ex. nyaste versioner av Edge, Chrome, Firefox eller Safari osv.

Information inför jul och nyår 2020–2021

Julgran med julgranspynt. Foto.

Under perioden vecka 52 till och med 1 har vi längre handläggningstider i supporten och användarstödet.

Processen för användarstöd och support fungerar som vanligt – ni skickar in era ärenden till Servicedesk, men ärenden som kräver djupare analys kommer att besvaras först vecka 2.

Beredskap finns för akuta incidenter i Drupal, det vill säga om hela eller delar av den universitetsgemensamma webblösningen går ner.

Mindre incidenter som inte påverkar driften kommer däremot först att behandlas vecka 2.

Nya webbplatser i Drupal

Under veckorna 52–1 kommer vi inte att hantera intresseanmälningar eller lanseringar av nya webbplatser. Webbplatsansvariga med webbplatser som ingår i migreringen till Drupal 8 under perioden får separat information via mail.

Webbaserade utbildningar

Vi tar kontinuerligt emot anmälningar till våra webbaserade utbildningar för sajtadministratörer och webbpublicister i Drupal – även under julledigheterna. Vi ger inga garantier för hur snabbt ni kan bli godkända på utbildningen eller få svar på eventuella frågor.

Vid frågor, kontakta servicedesk [at] lu [dot] se. Glöm inte att ange URL (webbadress) för den specifika sida ärendet gäller.

 

God jul och gott nytt år!
Webbavdelningen
Sektionen Kommunikation