Skapa personlig sida
Den som har rollen "Site admin" har behörighet att skapa personliga sidor. När en personlig sida väl är skapad kan medarbetaren själv redigera den.
Skapa personlig sida
- Gå till Content > Add content > Personal page
- I rutan ”LUCAT ID” anger du Lucat-ID för den person du vill skapa en personlig sida till. Personens namn blir automatiskt till sidans rubrik och kan inte ändras. Observera att det krävs att medarbetaren finns i personalkatalogen LUCAT för att en personlig sida ska vara möjlig att skapa.
- Du som webbplatsansvarig kan fylla i resten av informationen på sidan, men det är vanligt att man låter medarbetaren fylla i detta själv. För att medarbetaren ska kunna editera sin sida behöver den ha rollen "personnel". Denna roll tilldelas automatiskt i samband med att den personliga sidan skapas.
Se vad de olika fälten innebär på sidan Redigera personlig sida - Tryck på Save när du är klar.
Support
Vid frågor vänligen kontakta Servicedesk.
E-post: servicedesk [at] lu [dot] se (servicedesk[at]lu[dot]se)
Ange alltid webbplatsens eller sidans URL för vilken ärendet gäller.