Så här går Drupalutbildningen för webbpublicister till

Utbildningen består framför allt av länkar till de mest relevanta textguiderna och instruktionsvideorna på webbplatsen Webbpublicering vid Lunds universitet samt quiz-frågor som du måste besvara för att komma vidare.

Tänk på att du kan använda paus-knappen i videospelaren om du tycker att instruktionsvideorna går för fort. Och du som tycker tvärtom – du har säkert redan koll på hur man ökar farten.

Till din hjälp finns en övningssajt där du själv kan testa mycket av det som gås igenom. Se till att logga in på övningssajten så att du kan pausa filmerna löpande och själv testa det som gås igenom, så att du får ordentlig kläm på hur du jobbar i Drupal.

Det underlättar dessutom när du ska svara på frågorna som dyker upp titt som tätt, och som du måste svara på för att komma vidare. Vissa av frågorna kan du bara besvara genom att logga in i verktyget och till exempel leta i menyn efter var en viss funktion finns.