Webbstugor, webbinarium och personlig webbsupport

I webblösningen ingår webbsupport. Du kan ställa dina frågor direkt via e-post till servicedesk@lu.se, men om du behöver extra hjälp eller vill lära dig mer finns också fler möjligheter till webbsupport. Du kan till exempel delta i webbstugor eller webbinarium som webbavdelningen anordnar (se när i kalendern på denna webbplats) eller så kan du boka personlig webbsupport.

Webbstugor

Med jämna mellanrum anordnar Webbavdelningen webbstugor. Webbstugorna är oftast digitala men kan också vara på plats i Botaniska muséet. En del webbstugor har ett ämne, moment eller tema men kan också vara "öppna", vilket innebär att du som deltagare kan ta upp just din fråga och påverka vad som tas upp under webbstugan. Ingen föranmälan krävs.

Till kalendern till Webbstugorna och Webbinarium

Webbinarium

Webbavdelningen anordnar också kompetenshöjande webbinarium i den gemensamma Teams-kanalen för alla webbpublicister anställda på Lunds universitet. På dessa webbinarium bjuder webbavdelningen in en presentatör som pratar om ett ämne, till exempel UX/Användbarhetsdesign, som är relaterat till webbpublicering och kommunikation på webben. Ingen föranmälan krävs.

Till kalendern till Webbstugorna och Webbinarium

Till kanalen och kalendern för webbinarium (i Teams-nätverket för webbpublicister)

Personlig webbsupport

För dig som behöver hjälp med ett specifikt moment eller stött på hinder när du arbetar i Drupal finns möjligheten att boka personlig webbsupport. Då träffas du och någon från Webbavdelningens supportgrupp och går igenom ditt problem, dina funderingar och dina frågor.

Boka personlig webbsupport

För att boka personlig webbsupport kontaktar du supporten via mail, på servicedesk [at] lu [dot] se och anger att du vill boka personlig webbsupport. Du behöver också ange följande i ditt mail:

• Vilken webbplats eller webbsida det gäller. Ange URL till webbplatsen/sidan.
  • En beskrivning där du förklarar vad du vill ha hjälp med (så att vi kan avsätta tillräckligt med tid eller om det är ett problem vi på Webbavdelningen kan hjälpa till med).

Har du frågor om Drupal eller den universitetsgemensamma lösningen?

Kontakta supporten via e-post på servicedesk [at] lu [dot] se och ange URL för webbplatsen eller den specifika sidan det gäller.